Viswater

De Knopiusank

De Knopiusank:

aan beide zijden, en verboden van 15 maart – 1 juni.

De Kortrickvijver

De Kortrickvijver:

Vissen aan de bungalowzijde is niet toegestaan.

Factsheet

De Lange Kolk

De Lange Kolk:

Indien u gaat vissen aan de Lange Kolk en daarbij kiest aan de “Fortmond zijde” te gaan zitten (Dit wordt met enige regelmaat gedaan door karpervissers uit ons ledenbestand). Wilt u dan onderstaande regels in acht nemen?

U bent gast als u vist in het weiland van Familie Boerkamp. Dat houdt in:

1. Vergunning en registratie: Vissers moeten een geldige vergunning hebben van HSV Olst en zich houden aan eventuele registratievereisten die van toepassing zijn op de specifieke locatie. Ze moeten deze vergunning bij zich dragen en kunnen tonen als daarom wordt gevraagd.
  2. U bent verplicht als u met auto, brommer of fiets komt deze op de dijk te parkeren. Het is niet toegestaan met een vervoersmiddel in de wei te komen of deze op het erf of op de weg die toegang geeft tot het erf te parkeren.
  3. Als u vist met een klein vistentje moet deze aan de wettelijke eisen voldoen en kan alleen direct aan de waterkant neergezet worden zodat het overige gras niet beschadigd wordt.
  4. Geen beschadiging van gewassen of omgeving: Vissers moeten ervoor zorgen dat ze geen schade toebrengen aan gewassen, hekken, poorten of andere eigendommen van de boer. Ze mogen niet door lang gras lopen. Alleen dicht langs de waterkant. Het is verboden vee te voeren.
  5. Geen spelende kinderen: Het is niet toegestaan voor vissers om kinderen mee te nemen en in de wei te laten spelen. Dit is om de veiligheid van de kinderen te waarborgen en mogelijke schade aan eigendommen te voorkomen.
  6. Geen huisdieren meenemen. Huisdieren in de wei kunnen het vee verstoren, schade veroorzaken aan natuur, eigendommen of andere bezoekers lastigvallen.
  7. Respect voor andere bezoekers: Ze moeten de rust en privacy van anderen respecteren en geen overlast veroorzaken. Muziek die hoorbaar is, is verboden. Dus geen geluidsdragers als radio’s e.d.
  8. Geen schade aan flora en fauna: Het is niet toegestaan om planten, bloemen, bomen of andere flora in de wei te beschadigen. Vissers moeten ook respectvol omgaan met dieren in het gebied en ze niet verstoren.
  9. Opruimen van rommel: Vissers zijn verplicht om al hun rommel op te ruimen voordat ze de wei verlaten. Dit omvat vislijnen, haakjes, aasverpakkingen, voedselresten en andere afvalstoffen die ze hebben achtergelaten.
  10. Veiligheidsmaatregelen: Vissers moeten mogelijke instructies van het bedrijf opvolgen als dit met veiligheid te maken heeft. Te denken valt aan bijv. een situatie als er met machines gewerkt wordt of dieren naar de wei gebracht of uit de wei gehaald worden.
  11. Handhaving en sancties: De HSV Olst en de eigenaar van de wei behouden zich het recht voor om toezicht te houden op de naleving van deze regels. HSV-Olst kan passende sancties opleggen aan vissers die zich niet aan de regels houden. Dit kan variëren van een waarschuwing tot het verbieden van verdere toegang tot de wei, of intrekking van de vergunning

Laten we het samen netjes houden!

De Overdorpskolk

De Overdorpskolk:

aan beide zijden, en verboden van 1 april tot 1 juli.

De Schreurskolk

De Schreurskolk:

De Stegemansank

De Stegemansank:

verboden 15 maart – 1 juni, met uitzondering van het tussen de borden aangegeven gedeelte langs de dijk.