Karperuitzet in de Kortrickvijver

Woensdag, 11 april 2018

Op 11 april jl. was het dan (eindelijk) zover. Er werden grote aantallen schub- en spiegelkarper uitgezet in de Kortrickvijver.

Aan deze karperuitzet is toch enige voorbereiding vooraf gegaan. In het recente verleden viel het op dat zowel bij de jeugd, als bij de senioren, “moeilijk vis kon worden gevangen”. Ook de overmatige plantengroei in de Kortrickvijver bemoeilijkte het vangen van vis voor met name onze jeugdleden.

Daarom is er destijds contact gelegd met Sportvisserij Oost Nederland om van de kennis welke hier aanwezig is te profiteren. Sportvisserij Oost Nederland deed het voorstel om de Kortrickvijver “eens af te vissen” om te kijken wat er aan visstand aanwezig was. Deze afvissing vond plaats in januari 2014. De uitkomst van dit onderzoek was dat de visstand niet optimaal was.

In de gesprekken welke volgden, bleek dat voor eventuele visuitzet ook uitdrukkelijke toestemming van de eigenaar van de Kortrickvijver benodigd was. Hiervoor dienden we bij WDO Delta te zijn.

Na intensieve gesprekken met WDO Delta mocht/kon eindelijk op 11 april jl. deze prachtige karpers worden uitgezet. Wij hopen op goede vangsten.

Onder het kopje Foto's kunt u foto's vinden van deze activiteit.