Nachtvissen Kortrickvijver

Donderdag, 23 mei 2024

Vanuit het bestuur van HSV Olst zijn we er nog steeds trots op dat we het enkele jaren geleden voor elkaar hebben gekregen om karpers uit te mogen zetten in de Kortrickvijver.

Deze uitzet heeft er toe geleid dat er regelmatig karpervissers aan de Kortrickvijver zitten, zowel overdag, als ’s nachts.

Vooral de karpervissers, welke ’s nachts proberen een Karper te “scoren”, roep ik op er zich van bewust te zijn dat zij, ook ’s nachts hier te gast zijn, in deze woonwijk en aan het water. “Geluid draagt ’s nachts ontzettend ver” en zonder dat u het wellicht in de gaten hebt, houdt u mensen uit hun slaap.

Los van bovenstaande is het teleurstellend om te constateren dat er door karpervissers met hun auto, door het pas ingezaaide gras, naar het water wordt gereden. Daarnaast staan de volgende ochtend de pizzadozen naast de vuilnisbak. Dit lijkt ons zeker niet de bedoeling!!

Zo lang we te gast aan het water zijn en ons als gast gedragen aan de waterkant, kunnen we blijven nachtvissen. Als de constateringen, van gebeurtenissen, zoals deze gedaan zijn, opnieuw plaatsvinden, dan zullen we, als bestuur van HSV Olst, overwegen of we in het nieuwe jaar weer tot afgifte van een nachtvispas voor de Kortrickvijver zullen overgaan of dat we zullen moeten besluiten om reeds dit jaar het nachtvissen aan de Kortrickvijver niet meer toe te staan.

Het Bestuur.